قطع برق تا کی ادامه دارد؟

هفته سخت تامین برق کشور بود و به گفته رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، رکورد مصرف 67 هزار و 12 مگاوات، هفته گذشته در کشور ثبت شد.

با این حال رجبی مشهدی می‌گوید کاهش دما و به دنبال آن کاهش مصرف از یکشنبه همین هفته اتفاق می‌افتد و شرایط را برای پایداری شبکه برق مشترکان بهبود می‌دهد. با وجود این اما، شرکت توزیع برق تهران همچنان جدول خاموشی‌های احتمالی 23 تا 30 مرداد ماه را منتشر کرد.

رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر هم پنجشنبه هفته پیش در گفتگوی زنده خبری با صداوسیما گفته بود: علت خاموشی‌ها مصرف بالای خانگی و تجاری و همچنین استخراج غیرمحاز رمزارز است که امید داریم در هفته آینده و با کاهش دما وضعیت پایدارتر شود.

رخشانی مهر در حالی مصارف بالای خانگی و تجاری و استخراج رمزارز را علت خاموشی‌های روز پنجشنبه هفته گذشته می‌دانست که محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر، به ایسنا گفته بود: تعدادی از نیروگاه های برق‌آبی از مدار خارج شدند و این مساله موجب کاهش تولید و اعمال خاموشی هایی در کشور شد.

با این همه به نظر می‌رسد وضعیت تامین برق پایتخت نسبت به شهرستان‌ها شرایط بهتری دارد.

بنا بر گزارش‌های واصله، استان مازندران روزانه 4 ساعت خاموشی را تجربه می‌کند و شهرهای دیگر هم وضعیت بهتری ندارند. بنا به گفته رخشانی مهر، هفته گذشته در بسیاری از نقاط کشور به اندازه هزار و 800 مگاوات خاموشی اعمال شده است.

در این میان برخی از مشترکان هم به تجارت‌نیوز می‌گویند که شرکت توانیر قبلا پیش از خاموشی‌ها با استقاده از پیامک زمان خاموشی را به آنان اطلاع می‌داد اما حالا خبری از پیامک‌های قبل از قطعی برق نیست و همین مساله مشکلات زیادی در زندگی روزمره افراد ایجاد کرده است.

حالا در شرایطی که متخصصان صنعت برق به سوبسیدهای فراوان انرژی در ایران اشاره می‌کنند و سرمایه‌گذاری در صنعت برق را فاقد جذابیت می‌دانند، علی‌اکبر محرابیان، وزیر پیشنهادی نیرو در دولت سیزدهم در ادعایی عجیب گفته است: تحریم باشد یا نباشد، اجرای 30 هزار مگاوات تولید به همراه 10 هزار مگاوات کاهش مصرف از طریق الگوی مصرف را تعهد می‌کنم.

قطع برق تا کی ادامه دارد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *